איך משתלב האלכוהול עם מאכלים שונים?

סגנון חיים / לייף סטייל
מאת: סטיילר

וודקה – זה משקה האלכוהול החזק ביותר. לצערנו מגישים אותה לכל מאכל כי מחשיבים אותה למשקה האוניברסלי. במציאות הוודקה מתאימה רק למאכלים חריפים, יש להגיש אותה בתחילת הארוחה בכמות של לא יותר מ 50 ג"ר. הוודקה צריכה להיות מקוררת עד 6-8 מעלות צלזיוס. יש להגיש אותה בכוסיות קטנות עם רגל קצרה. אפשרי גם להגיש את הוודקה למנה השנייה, בתנאי שהמנה היא בשרית.

יין לבן

יין לבן יבש מוגש תמיד מקורר עד ל - 8-12 מעלות צלזיוס. יין לבן מגישים לדגים, איקרה, לובסטרים, שרימפס וגם לבשר לבן. יין לבן יבש מתאים גם לנקניקים רזים ובשר קר, וגם לסלטים עם מיונז. הוא משתלב טוב עם גבינות לא חריפות ופשטידות. את היין הלבן מגישים בכוסות צרות עם רגל ארוכה.

קוניאק וברנדי

קוניאק - זה אחד המשקאות האצילים והיקרים ביותר. זה משקה חריף, שמכיל בדרך כלל 38-40% אלכוהול. מוגש בטמפרטורת החדר בכוסיות, עם חלק עליון מוצר. רגל קצרה מאפשרת להחזיק בנוחות את הכוסית ביד ולחמם את הקוניאק עם כף היד החמה, כתוצאה מכך הקוניאק מוציא ריח נפלא. יש לשתות אותו לאט, ליהנות מהטעם המדהים. את הקוניאק מגישים רק לקפה ולקינוח אפשר להגיש אגוזים, זיתים וכו'.

שמפניה

לא סתם קוראים לשמפניה מלך המשקאות האלכוהוליים. היא מרעננת, משמחת ותמיד יש לה טעם מדהים. את השמפניה ניתן להגיש כמעט בכל אירוע ולכל מנה אפשרית. אמנם בגלל שזה משקה משמח, לא מגישים את השמפניה באירועים עצובים. השמפניה לא משתלבת עם מרקים, דגים מלוחים, בשר וכרוב. חוץ מהנ"ל השמפניה מתאימה להכל, בתנאי שתוגש נכון. את התפקיד המכריע משחקת טמפרטורת המשקה. אומרים ששמפניה חמה - זו שמפניה מקולקלת. יש לשתות את השמפניה מקוררת עד 6-8 מעלות צלזיוס. לכוסות של השמפניה יש צורה מיוחדת. בדרך כלל מגישים אותה בכוסות גבוהות עם רגל קצרה. בכוסות הגבוהות הניחוח מחזיק יותר זמן והשמפניה תוססת יותר. את השמפניה ניתן להגיש לקינוחים וכיבודים קלים וגם למנות עיקריות. הכיבוד הנפוץ ביותר לשמפניה זה איקרה ושקדים.

יין אדום

יין אדום יבש מגישים בטמפרטורת החדר, 16-18 מעלות צלזיוס. נהוג להגיש אותו לבשר אדום, מטוגן ולעוד מנות בשר חריפות. הכוסות צריכות להיות עגולות עם רגל בינונית.

יין קינוח

יין קינוח ויינות מתוקים יותר כבדים וחזקים מאשר יינות יבשים. נהוג להגיש אותם לאחר מנות עיקריות, לקינוחים: עוגיות, עוגות, קרמים וג'לי. הם צריכים להיות בטמפרטורה של 12-16 מעלות צלזיוס, את יינות הקינוח מגישים בכוסות בגודל בינוני.

ויסקי

את הויסקי שותים עם מים מוגזים בכמות של 1:3. אוהבי משקאות חריפים שותים את הויסקי ללא דילול, אבל עם קרח. זה אלכוהול שלא מגישים עם אוכל. הויסקי כמו הקוניאק מתאים לחברה ולשיחה טובה. בדרך כלל מגישים את הויסקי אחרי הקינוחים והקפה, לקראת סוף הפגישה. נהוג להגיש את הויסקי בכוסות רחבות עם בסיס עבה.

ליקרים

ליקרים - זה משקאות חזקים, מתוקים ומאוד ארומטיים. הליקרים משתלבים טוב עם מתוקים, קינוחים, גלידה וקפה. מגישים אותם בטמפרטורת החדר, בכוסיות קטנות וצרות.

הוסיפו תגובה
תגובות לכתבה




בניית אתרים  Eva software   כתבו לנו אודות RSS  RSS


כל הזכויות שמורות ל styler
כל התוכן המפורסם באתר הינו בבעלות הבלעדית של מקימי ועורכי האתר .
כל השימוש בתוכן של האתר מותר אך ורק באישור של בעלי האתר.