אישה בעסק: תעלומות המין החלש

כסף וקריירה / נשים בעסקים
מאת: סטיילר

נשים שמצליחות בעסקים אינו דבר נדיר. הפסיכולוגים סבורים כי ההצלחה באה לא בשלב האחרון הודות לעובדה, שכל אישה בקלות נכנסת לתפקיד ויש לה כישרון למשחק. אז מה הסודות ההצלחה של נשים בעסקים? להלן סיפורו של פסיכולוג.

פעם עקבתי אחר אישה אחת שהיה לה תפקיד ניהולי במהלך עבודתה. תחילה היא צחקה יחד עם הקולגות לעבודה תוך כדי שהיא דנה בעניינים ולא ניתן היה להבחין מי המנהלת כאן.

לאחר מכן הטלפון צלצל, והיא הפכה ליצור חסר ישע, קורבן נסיבות - בדיוק בדמות הזו היא ניסתה לשכנע את הספקים לחכות עם התשלום.

אישה עסקכשהיא פיזרה את השיער, החליפה תכשיטים ופתחה כמה כפתורים על החולצה, עם המילים "הלכתי להרשים לקוח" היא יצאה מהמשרד. ואז הבנתי, במה טמון סוד ההצלחה של האישה בעסק.

אף גבר לא מסוגל במשך איזו שעה לשחק מספר תפקידים שונים, מבלי לקבל התמוטטות עצבים. נשים - שחקניות גדולות, המסוגלות לשנות את דמותן כהרף עין בהתאם לנסיבות. חילוף תפקידים - הנה המפתח להצלחה!

ואומנם, בעולם העסקים שנברא מלכתחילה עבור גברים, נשים משחקות על פי כללים משלהן. תוך כדי יצירת הכללים הללו, הנשים משתמשות בכל היתרונות שלהן.

למשל, יש להן אינטליגנציה סוציאלית דקה יותר, הן מרגישות יותר טוב מערכות יחסים - בין היתר גם את היחס כלפי עצמן.

לכן קל יותר לנשים להתאים את עצמן לאדם שאיתו הן מדברות ולחזות את התנהגותו. בגלל אותן הסיבות לנשים הרבה יותר קל לדבר בשפת האדם שאיתו הן מנהלות שיחה, וזה מפתח חשוב להבנה הדדית.

היכולת להפוך את הרגשות למילים, לשחק עם הקול - כל אלה עוזרים לנשים להביע את הדברים בצורה נכונה יותר, מבריקה יותר ואסרטיבית יותר. זאת הסיבה לכך שאישה יכולה להציג פרזנטציה בצורה כזאת, שאפילו לגופה יתעורר החשק לקנות את המוצר.

נשים רגישות יותר לאופן הדיבור של אדם אחר, וזה עוזר לתפוס מהר את השינויים במצב רוחו ולשנות באופן גמיש את ההתנהגות.

הרבה מהתכונות שמנינו לא נכללות למאגר תכונות של גברים, ולכן נשים עוברות את הגברים ומנצחות בכל הקשור לתחום התקשורת.

למרות העליונות של גברים במחשבה האסטרטגית, נשים משלימות את העובדה הזו בפרקטיות רבה, שעוזרת להן לקבל את התוצאה המובטחת "כאן ועכשיו".

נשים גם משתמשות בעובדה שגברים מגיבים באופן קל יותר לחיזור ונימוקים מיניים!

והיכולת הגדולה מאשר לגברים לעמוד במצבי לחץ ומתח , מאפשרת לנשים אפילו במצבים הכי קשים להציג את כל מגוון הכישרון למשחק, היכולת לעבור מהר מתפקיד אחד לאחר.

ואילו תלבושות בוחרות הנשים ליציאות שלהן לבמה!

לכל פגישה עם לקוחות, טלי יצרה בכל פעם תדמית חדשה. למשל, כשהיא יצאה לפגישה עם אישה בגיל ממוצע או מבוגר, היא התלבשה בצניעות וכמעט ולא השתמשה באיפור.

תפקיד אישה בעסקהתמונה הייתה שונה לגמרי כשהיא הייתה אמורה להיפגש עם גבר - כאן היא נראתה "מיליון דולר", כמו כוכבת קולנוע. במלתחתה של טלי היו גם חליפות בסגנונות שונים ואיכויות שונות - זה היה הכרחי לפגישות עם הלקוחות מרמות כלכליות שונות ומקצוע.

נשים כמו שחקניות יוצרות הערכה נכונה ומשפיעות על איש שיחה בעזרת חליפה מוצלחת. וכאן הן אומניות אמיתיות!

אף גבר לא ילבש חולצה ורודה רק בגלל שהצבע הזה "יוצר אמון אצל האדם שעומד מולך". ונשים בעזרת המראה החיצוני עושות מניפולציות לאותם הגברים.

עוד קלף חשוב אצל הנשים - היכולת ליצור אווירה נכונה. בזמנו מאוד שימח אותי סיפורה של ענת שבאותו הזמן הייתה בעלת חברת מסחר קטנה.

ללא אפשרות להפעיל לחץ על היבואנים במשא ומתן על מנת שאלה יורידו את המחיר, ענת המציאה מהלך מתוחכם.

התחכום הייה בדבר הבא: כשהיבואנים הגיעו למשרד, הדבר הראשון שהם ראו הייתה קבוצת אנשים בחליפות עם מחשבים ניידים בידיים. האנשים ישבו ליד חדר הדיונים וחיכו לתורם בסבלנות.

ענת הודיעה ליבואנים המופתעים, שהיא הוציאה מכרז על המחיר הטוב ביותר לקניות ושאלה הם המתחרים הישרים שלהם. היא תראה את כל ההצעות ותקבל את ההחלטה הטובה ביותר לחברה שלה.

משא ומתן עבר מהר, מכיוון שמהפחד לאבד את החוזה, היבואנים קיבלו את התנאים של ענת. כשהם הלכו, היא שחררה את כל האנשים מהמשרד כיוון שהם הצליחו טוב מאד בתפקידם.

באותו האופן היצירתי ענת בנתה את התסריטים למשא ומתן. למשל היא נמצאת באיזשהו משרד גדול, וגברים חשובים מאד בשום אופן לא רוצים להתפשר וללכת לקראתה.

פתאום מצלצל לענת הטלפון הנייד. היא מתנצלת ומסבירה, שהיא מחכה למידע דחוף מהלקוח. מכמה מילים ששומעים הנוכחים, נהיה ברור שהקליינטים פשוט לא מסוגלים לחיות בלי ענת!

בעוד כמה דקות צלצול נוסף - אוי, סליחה, מתנצלת, זה טלפון מאמריקה. בקיצור אחרי כמה הילוכים מחושבים, יחסי כבוד כלפי ענת והחברה שלה גברו.

המזכירה של ענת לא קיבלה לשווא את המשכורת שלה, כשהיא בזבזה את זמנה בעבודה לצלצולים על פי התסריט של ענת. יש להגיד, שבגלל השימוש בהמצאות יצירתיות שכאלה, ענת השיגה הצלחה מרובה בעסק ובחייה האישיים.

תמיד מצפים מהגבר שיקבל החלטות, שיפגין כוח, עקשנות, אקטיביות. מהנשים מקובל לדרוש גמישות וותרנות.

ואם היא יפה ועוד בלונדינית, אז קרוב לוודאי מצפים ממנה לקלות דעת. כשמדובר באשת עסקים, הרבה פעמים אנו חושבים על פמיניסטיות שדומות לגבר.

את רשימת הסטריאוטיפים אפשר להמשיך עד אין סוף, אבל זה חסר טעם לגמרי, - הרבה יותר משתלם לשבור את הסטריאוטיפים. זה תמיד מביא את האדם שמולו אנחנו עומדים למצב של גמישות. ואז אפשר לעשות איתו מה שרוצים!

שבירת הסטריאוטיפים - נשק אהוב של אישה. אף גבר לא יחשוד בנוכחות של אינטליגנציה וחמדנות אצל בלונדינית שברירית וארוכת רגליים עם עיני עגל.

ולא רק גברים עשו טעות דומה, כשהם דיברו לראשונה עם המנהלת מירי. כשהם תכנתו לעצמם מראש שיחה קלילה עם הטיפשה הצעירה (הרי היא יפה, סימן שהיא טיפשה, זה ידוע לכולם!), הם חוו הלם אמיתי מהמקצועיות והעקשנות של מירי.

מירי בעלת IQ גבוה ותפיסה מהירה, היא השתמשה ברגעי ההתפלאות האלה להגברת תוצאות המכירות והגדלת תקציבה האישי.

אילו הקולגה שלך שהוא גבר היה פונה לבוס עם בקשה להסביר לו פרטים על הפרויקט שנתנו לו, כשהוא מגלגל את עיניו בעצב ומקמט מטפחת לדמעות, הבוס, קרוב לוודאי, היה שולח אותו לעזאזל, ואז לוקח ממנו את הפרויקט ומעביר אותו לעובד יציב יותר.

אבל אם עובדת סימפטית תעשה את אותו הדבר, הוא כמו אבא ירחם עלייה ויסביר לה ברצון רב פרטים על הפרויקט המזוויע הזה.

יותר מזה, הוא ירגיש מיד בתפקיד מנהל טוב ומנהיג אמיתי, שמסוגל לכוון מוחות צעירים!

אילנה, מנהל מחלקה בחברת השקעות, סיפרה איך באופן מפתיע המשכורת שלה הוכפלה! זה קרה כך. אילנה ישבה בקבלה ובכתה בשקט, כשהיא נזכרה בתקיפות הלא מוצדקת של מישהי שעבדה איתה, אשר הסתלקה מהעבודה לפני הזמן והכריחה את אילנה המסכנה לעבוד מעבר ליכולות, ועוד לא בשעות העבודה.

באותו הרגע עבר שם מנהל הכספים של החברה. הוא ראה את אילנה ועצר ליד העמדה. לאחר מכן התחילו הבירורים.

כתוצאה מכך אילנה, כשהיא מזילה ים של דמעות, גילתה למנהל טוב הלב ושיתפה אותו בכל סודותיה הנשיים, הקשורים במקום העבודה.

כמה היא התפלאה, כשהוא לקח נשימה עמוקה ואמר: אילנה, אני יודע שאת לומדת ושקשה לך לעבוד בערבים. אולי כדאי שנעלה לך את המשכורת, אם את נאלצת להתעכב כל כך בעבודה?

אילנה הסכימה והבינה, שכוח האישה עדיין קיים אצלה.

הגברים לא בוכים. נשים לעומתם יכולות לאפשר לעצמן לבכות מדי פעם, ותודות לזה אפילו מקבלות דיווידנדים.

מחמאה שהיא במקום עושה קסמים. וכאן הנשים מוצלחות הרבה יותר מאשר הגברים. הרי במחמאה לא חשובה רק המחמאה עצמה, אלא היכולת לשים לב ולהעריך את מה שהאדם שאנו מדברים איתו מוקסם ממנו. ונשים מרגישות דברים כאלה באופן אינטואיטיבי.

נשים עסקיםהיכולת להשיג תוצאות בעזרת ליטופים רגשיים כאלה בכלל המצאה של הנשים.

"אילן יקירי, אתה יודע מתמטיקה יותר טוב מכולם והרי אתה הכי חכם בכיתה. תן לי להעתיק, בבקשה!" - כך זה בא לידי ביטוי בשנות הנעורים. "אילן, העבודות שלך - הכי טובות במחלקה! תוכל לתת לי כמה עצות?" - כך באים לביטוי ההרגלים למחמאה בתחילת הקריירה.

"אילן, התאמת באופן מושלם את הנתונים לדו"ח, לקחת בחשבון את הפרטים החשובים, מזמן לא נתקלתי בגישה כל כך אחראית לעניין! אתה ללא ספק העובד הכי טוב במחלקה. תוכל להתעכב היום במשרד ולסיים את הפרויקט מוקדם יותר?" - זה כבר שיא המחמאה של אשת עסקים.

מי יעמוד בפני התחנפויות ומחמאות, במיוחד כשיש להן גיבוי עובדתי!

 

המשך: תפקידים שאנחנו משחקות בעסקים

הוסיפו תגובה
תגובות לכתבה




בניית אתרים  Eva software   כתבו לנו אודות RSS  RSS


כל הזכויות שמורות ל styler
כל התוכן המפורסם באתר הינו בבעלות הבלעדית של מקימי ועורכי האתר .
כל השימוש בתוכן של האתר מותר אך ורק באישור של בעלי האתר.