כשמדברים על צרכנות, תמיד מתקבלת התחושה שאולי נשים קונות יותר מגברים וכי הרבה יותר קל להן לגהץ את כרטיס האשראי. ככל הנראה מדובר בתחושה בלבד והדבר לא הוכח. נשים כגברים מחולקות לטיפוסים עם התנהגות צרכנית אינדיבידואלית.

אבל מה שכן ברור הוא שנשים מחליטות על רוב הקניות. איפה כן נשים קונות יותר ? ברשת האינטרנט. על צרכנות נשית, בכתבה שלפניכם.

נשים וגברים הם סוג צרכנים שונה בתכלית האחד מהשני, ואנו לא מדברים על איכות הקניות או הכמות, אלא על התפיסה הכללית העומדת מאחורי חווית הקנייה הנשית. בכל מה שקשור בצריכה, נשים אינן צרכניות טובות יותר או פחות מגברים, הן פשוט שונות ועושות זאת בצורה אחרת מהמין הגברי.

קונה אותו דבר, אבל מחליטה יותר.

ראשית, אישה שיוצאת למסע קניות מתייחסת לעניין בחווייתיות ואילו אצל הגבר מדובר במטרה. אצל האישה אמצעי התשלום הוא אמצעי בלבד ולא מטרה, ולכן דווקא הנשים עושות הכנות לפני שהן מוציאות כסף מהכיס. הכסף מבחינתן הוא ביטחון עתידי ואין לזלזל בו. למרות שלעיתים אישה כן תצא למסע קניות כדי למלא צורך רגשי.

חברות רבות שהחלו לתת דגש לקהל הנשי ולקלוע לטעמן וצרכיהן זוכות לעליות חדות בכמות המכירות וברווחים. גם הן הבינו שנשים הן כוח קנייה והחלטה על קנייה, הכי חזק בשוק הישראלי.

ככלל, נשים עושות יותר הכנה לפני קנייה, מהססות יותר ועושות שיעורי בית לפני קנייה. למרות שהנשים הן כוח קנייה עצום והן אלה שרוכשות מחצית מהמכוניות בארצות הברית למשל, הן עושות את כל החישובים ההכרחיים לפני שנן רוכשות מוצרים או שירותים. הן עושות חישוב של הכנסתן, תפקידן ומאזן הוצאות מול הכנסות. מה שכן, האישה היא המחליטה העיקרית על הקניות מכל סוג שהוא.

עמודים:
<<
>>
הוסיפו תגובה
תגובות לכתבה




בניית אתרים  Credo   כתבו לנו אודות RSS  RSS


כל הזכויות שמורות ל styler
כל התוכן המפורסם באתר הינו בבעלות הבלעדית של מקימי ועורכי האתר .
כל השימוש בתוכן של האתר מותר אך ורק באישור של בעלי האתר.