כאם טרייה את נמצאת בפתחה של דרך חדשה שתביא בעקבותיה פרידה מהיבטים מסוימים של עצמך וכשמדובר בילד הראשון – אף פרידה מעצמך כילדה מתבגרת.
הימים הראשונים אחרי הלידה מביאים איתם רגשות לא צפויים. נשים רבות לא מבינות מה עובר עליהן. רבות יגידו לאחר זמן "הייתי מדוכאת מאוד אבל לא אמרתי לאף אחד, כי לא שאלו וגם כי הרגשתי נורא מדי מכדי להעלות את העניין". למה זה קורה ? מדוע לעיתים בימים הראשונים שלאחר הלידה חיים להם ביחד רגשות של עצב ושמחה ותחושות ביניים לא ברורות.

של מי התינוק הזה ?

ובכן, נשים רבות צריכות זמן כדי להיפרד מתמונת התינוק אותן ציירו להן בעיני רוחן בטרם לידה. לעיתים, התינוק האמיתי שונה לחלוטין ממה שדמיינתן והפרידה מהתינוק הדמיוני כואבת לעיתים, בייחוד אם מדובר בפג או חס וחלילה תינוק עם נכות מסוימת. לעיתים גם אם התינוק בריא, את לא יכולה להתמודד עם זה שהוא שונה כל כך ממה שציפית או עם העובדה שהייצור הקטן והחמוד הזה הופך אותך לאימא במובן האחראי של המילה. את יודעת שמעתה חלה עלייך מחויבות ואחריות אין קץ כל יום, 24 שעות ביממה.

הרגשות העזים הללו שפוקדים אותך אחרי הלידה הם חלק בלתי נפרד מהתהליך ויש להם ערך ביולוגי להישרדות התינוק. ללא רגשות אלה היית בגדר מטפלת ולא יותר. הרגשות שאת חווה הם טבעיים לחלוטין כל עוד מדובר בעשרת הימים הראשונים ונשים רבות מתנסות בהם גם אם לא יודו בכך.

לא מדובר בדיכאון. למעשה לפעמים תרגישי שאת במצב רוח טוב כל הזמן, אך ייתכן שבזמן מסוים במהלך הימים הללו תהיה ירידה חדה במצב הרוח. לאלה אחראיים גורמים כמו תפרים כואבים, בית החולים, הדאגה לתינוק, השאלה המטרידה האם תהיי אימא טובה, ובעיקר העובדה שהחגיגה נגמרת ועכשיו מתחילה העבודה הקשה. אל תיבהלי מהתנודות במצב הרוח, הן נורמאליות לחלוטין.

בנוסף לכל, אחרי הלידה תביטי בגופך בצורה שונה לחלוטין. אם לפני הלידה נהנית מגוף חלק ומתוח, משיער מלא ומבריק, משיא הבשלות ומאיזון הורמונאלי מושלם, הרי שעכשיו אחרי הלידה את מרגישה מרוקנת משהו, את מניחה יד על הבטן ומרגישה את קפלי העור הרכים, מותניים עבים, וירכיים כבדות. נגיד שהיקף החזה הוא התוצאה היחידה עליה אינך מתלוננת, ובטח שלא בעלך...

גם בפלג הגוף התחתון יהיו שינויים. הרגליים נפוחות יותר וגם הקרסוליים. אל דאגה, מדובר בשינויים זמניים. בשבוע שלאחר הלידה מאבדת האישה באמצעות הזיעה את עודף הנוזלים שאינן זקוקות להם יותר והנפיחות יורדת. אם תבצעי תרגילי התעמלות בזמנך החופשי (את תמצאי את הזמן הזה לעצמך), הקפידי לבצע סדרות תרגילים מיוחדות לתקופת אחרי לידה. מדובר בעיקר על תרגילים להגמשת בטן, שיקום מתח שרירי הבטן, שיקום שרירי הרקטוס, תרגילים להמרצת זרם החלב ועוד.

חשוב שמבית החולים תגיעי לבית חם ואוהב עם כל התנאים לגידול ילד בשלווה ובנחת. בהמשך עלייך להשלים עם עצמך וכדאי שגם בן הזוג ישלים עם המראה החדש שלך.
עמודים:
<<
>>
הוסיפו תגובה
תגובות לכתבה




בניית אתרים  Credo   כתבו לנו אודות RSS  RSS


כל הזכויות שמורות ל styler
כל התוכן המפורסם באתר הינו בבעלות הבלעדית של מקימי ועורכי האתר .
כל השימוש בתוכן של האתר מותר אך ורק באישור של בעלי האתר.