מאת: מילי כרמון

אם בתחילת ההיריון יותר חשבת על איך להגיע לעבודה ולהימנע מפקקים בדרך ובחילות בתחבורה הציבורית, אז בשלבים המאוחרים יותר המחשבות הללו מתחלפות למשהו אחר – איפה למצוא את הכוחות ליום עבודה בן 8 שעות במשרד, במיוחד אם במשך כל היום את צריכה לבלות מול המחשב...

יש מספר מקצועות שמהווים איום למשך ההיריון ולידת ילד בריא. זה דיילת במטוס, רנטגנולוגית, מעסות ועובדות במפעלים...

עובדות במשרד, לצערנו, לא נכנסות לרשימה זו. יחד עם זאת, הגינקולוגים אומרים בפה אחד שעבודה מול המחשב מסוכנת להריון וממליצים לקצר את יום העבודה בחצי. והעניין הוא לא רק בכך שהקרינה מסוכנת לנשים בהריון, למרות שרוב המחשבים היום מוגנים מפני קרינה. ישיבה ממושכת גורמת לדם לזרום פחות בגוף ובמיוחד באזור האגן ועל ידי כך מופחתת אספקת הדם אל תוך הרחם. תחושות לא נעימות מובטחות כאן - לקראת סוף היום יכולה להופיע כבדות בבטן התחתונה. חוץ מזה, יש סיכון לפתח מחלות ורידים ובצקות.

הבעיות האלו אקטואליות לכל ימות ההיריון. כמובן שכל אישה העובדת מול המחשב יכולה להשתמש בזכות לקצר את יום העבודה לחצי (בשביל זה יש לקחת מכתב מהגינקולוג). אבל לא כולן יכולות לסמוך על המשך יחס טוב מצד ההנהלה, ובגלל הרצון לא לאבד את המשכורת אנחנו נאלצות לבלות במשרד שמונה שעות ולפעמים אף יותר. במקרה כזה אפשר לנקוט בכללים הבאים.

להימנע מתחושות לא נעימות יעזרו מספר עצות פשוטות. תנסי להפוך את מקום העבודה שלך לנוח עד כמה שאפשר. בתקופה הראשונה יתכן שתעזור כרית לא גדולה שתניחי באזור הגב התחתון על הכסא שאת יושבת עליו. אמנם ככל שהבטן שלך תגדל כך השיטה הזו תגרום לך לאי נוחות.

תהיי פעילה, תנועי בכל הזדמנות. הכרחי שתעשי הפסקה של חמש דקות בכל שעה: תקומי, תתמתחי, תשוחחי עם עמיתים, תטיילי במשרד - כך תורידי את הלחץ ותניעי מעט את הרגליים. תשתמשי פחות בטלפון אם את צריכה לדון במשהו עם אחד העובדים במשרד.

את שתי הקומות בדרך למשרד את בהחלט יכולה לעלות ברגל - הרגליים יודו לך על כך. בשום אופן אל תנסי להשיג תוצאות בספורט ולעלות עשר קומות ברגל - זה מסוכן!

אל תאכלי במשרד - תשתמשי בזמן לארוחות בהליכה קצרה עד בית הקפה הקרוב. לא יזיק ללכת מספר תחנות בדרך הביתה.

יש המון תרגילים למשרד, אבל לא כל הסובבים יכולים להבין את זה - תחליפי אותם במתיחות פשוטות, בהדרגה תאמצי ואז תרפי את כל השרירים בגוף: תתחילי מהרגליים, תעלי למעלה - לאגן,בטן,גב,ידיים. זה יעזור להשתחרר ויגביר את זרימת הדם.

אפילו אם אין לך אפשרות של יום עבודה גמיש ולקחת עבודה הביתה, אין צורך להילחץ מכך. תתכנני את הזמן שלך, תשתדלי להימנע ממתחים, אל תשכחי שהתינוק שלך מביט על העולם דרך העיניים שלך!

הוסיפו תגובה
תגובות לכתבה




בניית אתרים  Credo   כתבו לנו אודות RSS  RSS


כל הזכויות שמורות ל styler
כל התוכן המפורסם באתר הינו בבעלות הבלעדית של מקימי ועורכי האתר .
כל השימוש בתוכן של האתר מותר אך ורק באישור של בעלי האתר.