ישראל אינה ידועה כאחת המדינות אותן פוקדים חורפים קשים במיוחד, אבל בכל זאת ישנם ימים קרים ורוב הלילות בעיקר באזור ירושלים וצפון הארץ מקפיאים במיוחד. הנטייה הטבעית שלנו וגם אחת ההנאות הגדולות בימי חורף קרים ואפרוריים משהו, היא להתכרבל ביחד או לחוד מתחת לשמיכות, לשתות חם לצפות בטלוויזיה עד שנרדמים ובעיקר לנשנש, ועוד לנשנש ו...עוד
אז נכון, תחושת החמימות האינטימית הזו עושה לנו את זה בגדול, אבל חשוב לזכור שעונת החורף נמשכת מספר חודשים ואם נתמיד במנהגי ההתכרבלות והזלילה שלנו, נהפוך לבטטות כורסה שיגיעו לקיץ עם עוד מספר קילוגרמים מיותרים, ניוון חלקי, חוסר חשק לעשות דברים ומצב רוח ירוד שנובע מחוסר מעש ומחסור חמור בפעילות גופנית, בתנועה ובמגע עם הטבע הנמצא מרחק נגיעה מכל אחד מאיתנו ומזמין אותנו גם בחורף.

אבל, לפני שיוצאים החוצה, הבה נדבר מעט על תזונה. בימי החורף יש נטייה לצרוך פחמימות במינון יתר. הפחמימות מעניקות לנו אנרגיה לה אנו זקוקים בין היתר כדי לחמם את גופנו. הטעות שאנו עושים היא סוג הפחמימה אותה אנו מכניסים לפה. בדרך כלל מדובר בעוגות, חטיפים, לחם לבן, ממתקים, צ'יפס, ג'אנק פוד, משקאות ממותקים בסוכר לבן וכדומה. כל אלה מוגדרים כפחמימות פשוטות שאומנם נותנות אנרגיה, אבל לא לאורך זמן כיון שהן מתפרקת מאוד מהר בדם, מעניקות אנרגיה זמינה, אך לא לאורך זמן.
הבעיות הנוספות עם סוג תזונה זה הן :

השמנת יתר.
כיון שהפחמימה הפשוטה נספגת במהירות למחזור הדם, היא אינה מספיקה להגיע לתאים והופכת במהרה לשומן שיצטבר בגוף כל עוד לא נעשה פעילות גופנית וננצל את האנרגיה הזו שהולכת לשווא.

שינויי מצב רוח.
הפחמימות הפשוטות ובעיקר המתוק גורמים להפרשות סרוטונין ואנדורפין שאומנם תורמים למצב רוח טוב, אך כיוון שמדובר בפחמימה ריקה זה לא נמשך לאורך זמן ומצב הרוח יורד. כדי להעלותו אנו צורכים עוד מתוק וחוזר חלילה. הנדנדה הזו לא טובה לנו, מוציאה אותנו מאיזון וגורמת לנו להפרעות אכילה.
עמודים:
<<
>>
הוסיפו תגובה
תגובות לכתבה
1 איך אפשר שלא להשמין...
איך אפשר    2/4/2010





בניית אתרים  Credo   כתבו לנו אודות RSS  RSS


כל הזכויות שמורות ל styler
כל התוכן המפורסם באתר הינו בבעלות הבלעדית של מקימי ועורכי האתר .
כל השימוש בתוכן של האתר מותר אך ורק באישור של בעלי האתר.